Betalning och Leverans

Betalningsmetod

Kunden kan betala för sina inköp genom följande betalningsmetoder:

transferencia-bancaria

Banköverföring. Du kan skicka överföringar via din bank till ett av våra bankkonton, vars uppgifter ska skickas när din beställning är slutförd.

visa.png

Konto- eller kreditkort. Betalningar kan göras, antingen genom Visa eller Mastercard, via vår virtuella TPV, som är krypterad med 128 bitars SSL-säkerhet.

paypal

PayPal. Du kan betala via PayPal om du har ett PayPal-konto. Tillgängligt för beställningar upp till 22000 kr.

klarna

Klarna. Med Klarna kan du betala när och hur du vill. Nu kan du också välja att betala i tre omgångar eller efter att produkten har levererats till dig. Läs mer om det här.

 

Notera: För att förhindra eventuella bedrägerier, i vissa fall förbehåller vi oss möjligheten att begära en specifik betalningsmetod för kunden om kundens identitet inte är pålitligt bevisad.

 

Viktig information för företag med VAT inom gemenskapen

Vår webbplats fungerar genom att inkludera VAT automatiskt, eftersom våra vanligaste kunder är enskilda.
Om du har ett företag etablerat i Sverige, och om företaget har ett giltigt VAT är det möjligt att göra en faktura utan skatt, i enlighet med gällande lagstiftning. Ditt VAT nummer måste vara giltigt i VIES-systemet (https://ec.europa.eu/taxation_customs/vies/#/vat-validation).

För att göra din beställning och få den skattefri, måste du kontakta oss via vår kundtjänst INNAN du gör din beställning på vår webbplats, så genererar vi en personlig offert för din beställning utan skatter.

 

Frakt sätt, kostnader och leveranstid

Beräknat leveransdatum och fraktkostnader för varje produkt kan ses på produktsidan och i kundvagnen. Dessutom kan leveranser till öar ha särskilda transportavgifter, som kan ses direkt i kundvagnen. På samma sätt kan leveranser till öar försenas med i genomsnitt 2/4 arbetsdagar, jämfört med den tid som anges på webbplatsen.

Säljaren skickar oderna till sina kunder via olika transportföretag med erkänd nationell och internationell prestige (DHL, Dachser, GLS, Fedex, UPS, enligt varje order). Leveransdatum till kundens adress beror på tillgängligheten för den valda produkten och fraktområdet. Leveranstiden och eventuella transportkostnader kan konsulteras i filen för varje produkt. Innan du bekräftar din beställning kommer du att informeras om de fraktkostnader och transporttider som motsvarar din beställning. Transporttiderna kan dock ändras av särskilda incidenter under transportören (brott, dåligt väder eller liknande orsaker) och av svårigheter vid leverans av varor (frånvaro hemma, felaktiga eller ofullständiga leveransdata). Tänk på att kombinationen av produkter från olika märken kan öka transportkostnaderna.

Kunden måste i varje beställning tillhandahålla en unik och exakt leveransadress. I händelse av att leveransadressen är felaktig, ansvarar kunden för utgifterna som genererats genom att skicka paketet igen. Kunden måste tillhandahålla en kontaktmobiltelefon, från samma land där leveransen levereras och som närvaras av en person som talar landets officiella språk. Om en order inte kan levereras av skäl utanför vår kontroll kommer vi att kontakta dig för att erbjuda dig den bästa möjliga lösningen.

Vi skickar inte beställningar till postlådor.

Leveranstiden kan ökas med 1 eller 2 arbetsdagar för städer med mindre än 20 000 invånare eller som ligger på mer än 25 km från provinshuvudstaden.

Kom ihåg att för alla paket över 20 kg och särskilt leveransen av alla palleterade beställningar, som större pooler, levererar transportföretaget det endast på gatunivå. Den avtalade transporten sker uteslutande till ingångsportalen på gatan i ditt hem. Kunden måste ta ansvar för transporten av produkten från sin portal till sitt eget hem. Våra produkter levereras i lastbilar och den markerade adressen måste vara tillgänglig för dem. Om det finns svårigheter på tillträde (som inte är asfalterad, farlig eller trång tillgång, etc.) och det inte är möjligt att levera till den markerade adressen, kommer det att lämnas så närmaste som möjligt, utan ansvar för eventuella extra avgifter med anledning av det. På detta sätt, om Kunden vägrar att ta emot artikeln med ovan angivna villkor och en retur av leveransen genereras, kommer alla transportkostnader att debiteras i sin helhet, både för leverans av beställningen och för retur.

Beställer du flera artiklar samtidigt kan leverans utföras från flera ställen i systemet så att du kan få flera leveranser utan några extra kostnader och i syfte att minska leveranstiden så mycket som möjligt.

Vid mottagandet av försändelser är det viktigt att säkerställa att alla lådor har anlänt i perfekt skick. Om du upptäcker tecken på fukt, brott i någon av dem eller tecken på att de har öppnats eller manipulerats, Vi rekommenderar att du noterar detta på följesedeln den och kontakta vår kundtjänstavdelning så snart som möjligt.

Säljaren ansvarar inte för merkostnader eller returer till följd av särskilda skatter på destinationen, tullen eller liknande. Kunden måste själv betala de tullkostnader som leveransen kan medföra, och bär returkostnaderna i händelse av att kunden inte är nöjd.

Vårt företag ska inte hållas ansvarigt för förseningar i tillverkning, frakt eller leverans som orsakas av force majeure (såsom världspandemier, strejker, trafikolyckor, vägavstängningar, extrema väderförhållanden etc.) utanför vårt företags kontroll. Vi erbjuder alltid kunden möjligheten att när som helst annullera sin beställning och få en återbetalning utan kostnad, förutsatt att beställningen inte har skickats.

Vi skickar till stora delar av Europa. Tveka inte att kontakta oss vid eventuella speciella fraktbehov.

 

Ecommerce Trust Europe